Home

Respekt, vad är det?

juni 16, 2012

Lördag morgon och regnet bara öser ner…är det inte juni lr? Ja kanske har misstagit mig? Vart är värmen? Fick vi brassen veckan som var i slutet av maj lr va blir det?

Har haft några funderingsdagar…igen… Och denna gång har ja funderat på ordet respekt…innebörden av ordet…vad betyder det egentligen? Hade någon frågat mig så hade ja sagt att respekt för mig är något som man hyser för någon, någon man ser upp till, någon som behandlar en väl, någon som respekterar mig…det är respekt för mig…

Men varför ska man visa respekt för någon som inte gör det samma för en annan? Kanske för att visa att man är bättre? Ja jag vet inte… Jag har iaf lärt mig under mina levnadsår och det är att alltid respektera din näste så som du vill bli respekterad själv ! Men sen om man lever efter den devisen är ju en annan sak :/

//@nnso